Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Uutisarkisto » Oma asiakasraati tukemaan Keski-Suomen sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistustyötä

Oma asiakasraati tukemaan Keski-Suomen sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistustyötä

- Maaliskuussa aloittavaan raatiin toivotaan mukaan aktiivisia kuntalaisia eri puolilta maakuntaa

Keski-Suomen sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistustyötä tukemaan perustetaan maakunnan oma asiakasraati. Raati toimii suorana vaikuttamiskanavana kuntalasille, jotka haluavat tuoda esille näkemyksiään ja ajatuksiaan valmistelutyöhön liittyen. Asiakkaiden kuulemisella halutaan varmistaa se, että asiakasnäkökulma tulee laajasti osaksi valmistelutyötä.

Nyt etsitäänkin aktiivisia kuntalaisia eri puolilta maakuntaa osallistumaan asiakasraadin toimintaan. Hakuaikaa raatiin on helmikuun loppuun asti. Raatiin ovat tervetulleita sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistamistyöstä kiinnostuneet henkilöt eri ikäryhmistä. Raadin ensimmäinen tapaaminen pidetään tiistaina 21.3.2017 klo 17.30–19.00 Jyväskylän kaupungintalolla.

Asiakasraati toimii sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistamisesta kiinnostuneista kuntalaisista koottuna kehittämis- ja keskusteluryhminä. Ensimmäisessä raadeissa keskustellaan mm. Keski-Suomen sosiaali- ja terveyspalveluiden tulevaisuuden visiosta. Kehitysideat kootaan ja uudistustyötä valmisteleville virkamiestyöryhmille, jotka käsittelevät saadut ideat omissa kokouksissaan.

Raati tulee kokoontumaan tarpeen mukaan arvioilta 2 kertaa keväällä ja 2 kertaa syksyllä. Raatien välissä keskustelua käydään tarvittaessa sähköisiä alustoja hyödyntäen. Kokoukset pidetään koottavan raadin toiveiden mukaan joko päivä- tai ilta-aikaan ja kokoukset kestävät noin kaksi tuntia kerrallaan. Kokouksista ei makseta kokouspalkkioita, mutta matkakorvaukset maksetaan osallistujille käytetyn kulkuneuvon mukaisesti.

Asiakasraateihin voi ilmoittautua lähettämällä henkilötiedot (nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite) ja perustelut siitä, miksi olisi kiinnostunut toimimaan raadissa helmikuun loppuun mennessä osoitteella hanna.k.hamalainen@jkl.fi ja tuija.koivisto@jkl.fi.

Asiakasraatien toiminnasta kiinnostuneisiin ja yhteystietonsa jättäneisiin henkilöihin otetaan yhteyttä Jyväskylän kaupungin toimesta.

Lisätietoja: Keski-Suomen SOTE-vastuuvalmistelija Silja Ässämäki, p. 050 568 5831, Ikäihmiset ja omaishoito kärkihankkeen muutosagentti Tuija Koivisto, p. 050 462 3950 ja Lapsi- ja perhepalveluiden muutosohjelman muutosagentti Hanna Hämäläinen, p. 050 304 6670

6.2.2017Emmi Hyvönen

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2017 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje