Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Uutisarkisto » Vielä ehtii ilmoittautua mukaan asiakasraatiin, joka tukee Keski-Suomen sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistustyötä!

Vielä ehtii ilmoittautua mukaan asiakasraatiin, joka tukee Keski-Suomen sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistustyötä!

- Maaliskuussa aloittavaan raatiin on nyt ilmoittautunut noin 15 henkilöä eri puolilta maakuntaa

Keski-Suomen sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistustyötä tukemaan ollaan perustamassa maakunnan oma asiakasraati. Raati toimii suorana vaikuttamiskanavana kuntalasille, jotka haluavat tuoda esille näkemyksiään ja ajatuksiaan sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistamistyöhön liittyen. Asiakkaiden kuulemisella halutaan varmistaa se, että asiakasnäkökulma tulee laajasti osaksi valmistelutyötä.

Nyt etsitäänkin aktiivisia kuntalaisia eri puolilta maakuntaa osallistumaan asiakasraadin toimintaan. Hakuaikaa raatiin on vielä noin viikon verran, ilmoittautuminen päättyy 28.2.2017.

Raatiin ovat tervetulleita sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistamistyöstä kiinnostuneet henkilöt eri ikäryhmistä. Tähän mennessä noin 15 henkilöä on ilmoittanut halukkuutensa osallistua raadin toimintaan. Lisää mahtuu kuitenkin vielä mukaan, joten rohkeasti ilmoittautumaan, jos aihe kiinnostaa.

Raadin ensimmäinen tapaaminen pidetään tiistaina 21.3.2017 klo 17.30–19.00 Jyväskylän kaupungintalolla. Ensimmäisessä tapaamisessa keskustellaan mm. Keski-Suomen sosiaali- ja terveyspalveluiden tulevaisuuden visiosta. Kehitysideat kootaan ja uudistustyötä valmisteleville virkamiestyöryhmille, jotka käsittelevät saadut ideat omissa kokouksissaan.

Raadin kokoontumiset jatkossa

Raati tulee kokoontumaan tarpeen mukaan arvioilta 2 kertaa keväällä ja 2 kertaa syksyllä. Raatien välissä keskustelua käydään tarvittaessa sähköisiä alustoja hyödyntäen. Kokoukset pidetään koottavan raadin toiveiden mukaan joko päivä- tai ilta-aikaan ja kokoukset kestävät noin kaksi tuntia kerrallaan. Kokouksista ei makseta kokouspalkkioita, mutta matkakorvaukset maksetaan osallistujille käytetyn kulkuneuvon mukaisesti.

Asiakasraateihin voi ilmoittautua lähettämällä henkilötiedot (nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite) ja perustelut siitä, miksi olisi kiinnostunut toimimaan raadissa helmikuun loppuun mennessä osoitteella hanna.k.hamalainen@jkl.fi ja tuija.koivisto@jkl.fi.

Asiakasraatien toiminnasta kiinnostuneisiin ja yhteystietonsa jättäneisiin henkilöihin otetaan yhteyttä Jyväskylän kaupungin toimesta.

Lisätietoja: Keski-Suomen SOTE-vastuuvalmistelija Silja Ässämäki, p. 050 568 5831, Ikäihmiset ja omaishoito kärkihankkeen muutosagentti Tuija Koivisto, p. 050 462 3950 ja Lapsi- ja perhepalveluiden muutosohjelman muutosagentti Hanna Hämäläinen, p. 050 304 6670

22.2.2017Emmi Hyvönen

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2017 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje