Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Uutisarkisto » Jyväskylän perusopetuksen 3.-6.-luokkalaiset arvioivat oppituntien toiminallisuutta ja osallisuuden toteutumista

Jyväskylän perusopetuksen 3.-6.-luokkalaiset arvioivat oppituntien toiminnallisuutta ja osallisuuden toteutumista

Jyväskylän perusopetuksen 3.-6.-luokkalaiset arvioivat 19.5. mennessä, kuinka uudistuneen opetussuunnitelman oppituntien toiminnallistaminen on näyttäytynyt kouluarjessa. Kyselyssä arvioidaan myös, miten oppilaat ovat päässeet toteuttamaan osallisuutta ja kouluviihtyvyyteen liittyviä asioita kuluneen lukuvuoden aikana.

Uudistuneen opetussuunnitelman mukaisesti oppituntien toiminnallistamista voi olla esimerkiksi äidinkielen sijamuotojen tai kertotaulun harjoittelua hyppyruudun avulla. Oppitunteja voidaan myös tauottaa pelaamalla erilaisia taukoliikuntatehtäviä tai nostamalla tuolit pulpetille ja jatkaa tehtävien tekemistä seisaaltaan. Tietotekniikka tarjoaa erilaisia sovelluksia taukoliikuntaan pelien muodossa.

Sähköinen kysely löytyy jokaisen koulun nettisivulta ja oppilaat vastaavat siihen koulupäivän aikana opettajan osoittamana ajankohtana. Vastauksia hyödynnetään lukuvuoden 2017-2018 suunnittelussa.

Lisätietoja:
palvelujohtaja Tuija Rasinen, perusopetuspalvelut, 014 266 4984
koordinaattori Tella Vuolle-Oranen, palveluohjaus- ja kehittämisyksikkö, p. 014 266 4036
suunnittelija Eija Rajalainen, palveluohjaus- ja kehittämisyksikkö, p. 014 266 1985

8.5.2017Minna Hakkarainen

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2017 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje