Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Uutisarkisto » Jyväskylän Hannikaisenkadun sosiaaliaseman aikuissosiaalityö helpompi tavoittaa – soittaa voi haluamanaan aikana 22.5. lähtien

Jyväskylän Hannikaisenkadun sosiaaliaseman aikuissosiaalityö helpompi tavoittaa – soittaa voi haluamanaan aikana 22.5. lähtien

Jyväskylän kaupungin Hannikaisenkadun sosiaaliaseman aikuissosiaalityö on nyt helpompi tavoittaa. Päivittäisistä tunnin puhelinajoista luovutaan ja sosiaaliohjaajille, sosiaalityöntekijöille ja etuuskäsittelijöille voi soittaa 22.5. lähtien arkisin kello 9–15.30.

– Tiukat puhelinajat on koettu pääsääntöisesti kömpelöiksi ja sitoviksi sekä asiakkaiden että työntekijöiden taholta, johtava sosiaalityöntekijä Laura Vänttinen selvittää.

Sosiaaliohjaajille on voinut soittaa jo parin viikon ajan ilman soittoaikaa.
– Tähän mennessä asiakkaiden palaute on ollut positiivista. Puhelinajattomuus on koettu joustavaksi ja asiakaslähtöiseksi – asiakas voi soittaa silloin, kun asia tulee mieleen, Vänttinen jatkaa.

Uudet asiakkaat yhteyttä alkuarviointitiimiin – muut asiakkaat omaan tai asuinalueensa työntekijään

Sosiaaliohjaajille, sosiaalityöntekijöille ja etuuskäsittelijöille voi soittaa 22.5. lähtien arkisin kello 9–15.30. Jos asiakas on asioinut aiemmin sosiaaliasemalla, hän voi olla yhteydessä suoraan omaan työntekijäänsä tai oman asuinalueensa työntekijään.

Mikäli työntekijä on asiakkaan soittaessa varattu, eikä voi vastata puheluun, vastaajaviesti kertoo, kuinka asiakas voi toimia. Halutessaan asiakas voi jättää viestin puhelinvastaajaan, jolloin työntekijä soittaa takaisin samana tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Vastaajaviesti myös kertoo asiakkaalle milloin työntekijän tavoittaa parhaiten, jos asiakas ei halua jättää viestiä, vaan haluaa itse soittaa työntekijälle uudelleen.

Aikuissosiaalityön uudet asiakkaat voivat olla yhteydessä alkuarviointitiimiin numeroon 014 266 1972 tai tulla asioimaan sosiaaliaseman opastukseen. Alkuarviointitiimissä selvitellään yhdessä asiakkaan tilannetta ja tarvittaessa ohjataan oman alueen työntekijälle.

Aikuissosiaalityön tavoittaa myös chatin avulla. Chatissa asiakkaat voivat jutella nimettömästi Hannikaisenkadun sosiaaliaseman sekä Nuorten aikuisten palvelukeskuksen - J-Napin ammattilaisten kanssa. Chat on avoinna joka arkipäivä kello 10–14.

www.jyvaskyla.fi/sosiaalipalvelut/sosiaaliasemat/hannikaisenkatu

Lisätietoja:
johtava sosiaalityöntekijä Laura Vänttinen, p. 014 266 3403
palvelupäällikkö Ritva Anttonen, p. 014 266 3347

18.5.2017Tuija Ijäs

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2017 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje