Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Perusturvapalveluiden uutisarkisto » Jyväskylän vanhuspalveluissa toivotaan asiakkailta palautetta palveluista - Viime vuoden tulokset nyt luettavissa verkkosivulla
9.2.2018

Jyväskylän vanhuspalveluissa toivotaan asiakkailta palautetta palveluista - Viime vuoden tulokset nyt luettavissa verkkosivulla

Jyväskylän kaupungin vanhuspalveluissa tiedusteltiin viime vuonna asiakastyytyväisyyttä asiakkailta ja omaisilta kaupungin omissa yksiköissä ja ostopalveluin tuotetuissa toimintayksiköissä. Kyselyiden lähtökohtana on saada kuulla asiakkaan ja omaisen kokemuksia saamistaan palveluista. Ympärivuorokautisen asumisen ja hoidon, ikääntyneiden päiväkeskusten ja kotihoidon asiakkaat vastasivat tablettitietokoneilla toteutettavaan kyselyyn henkilökunnan avustuksella. Omaisilla oli myös mahdollisuus vastata tablettikyselyyn ympärivuorokautisen asumisen toimintayksiköiden ja päiväkeskusten omaistenilloissa tai yksityiskohtaisempaan kyselyyn kaupungin verkkosivuilla.

Saatu asiakaspalaute on keskeinen osa toiminnan kehittämistä. Vastaukset on käyty huolellisesti läpi vanhuspalvelujen johtoryhmässä ja niitä hyödynnetään kehittäessä vanhuspalveluita kokonaisuutena.

Suuri osa vastanneista tyytyväisiä palveluihin

Kotihoidon asiakkaista tablettikyselyyn vastasi 485 asiakasta. Asiakkailta kysyttiin muun muassa miten turvalliseksi he olonsa kotona tuntevat, kuinka hyvä heidän on asua kotona kotihoidon turvin ja kuinka ystävällistä kotihoidon henkilökunta vastaajien mielestä on. Kotihoitoa pidettiin hyvänä ja henkilöstöä hyvin ystävällisenä. Kotihoidon ostopalvelun kyselyyn vastasi 290 asiakasta ja tulokset olivat samansuuntaisia.

Ympärivuorokautisen asumispalvelujen asukkailta ja omaisilta tiedusteltiin muun muassa miten viihtyisiä tilat ovat, kuinka hyvä asukkaan on yksikössä asua ja kuinka ystävällistä yksiköiden henkilöstö on.
Tulokset myös asumisen puolella olivat hyviä. Kaupungin omista toimintayksiköistä vastauksia saatiin 334.

Sekä kotihoidon että ympärivuorokautisen asumisen ja hoidon toimintayksiköiden vastauksista kehittämiskohteeksi nousee asiakkaiden ulkoilemismahdollisuudet. Asiakkaat ja omaiset antavat palautetta, ettei ulkoilemaan pääse niin usein, kun olisi tarvetta.

Asiakaspalautetta voi nyt antaa ympärivuotisesti

Jyväskylän kaupungin ikääntyneiden palvelujen sivuilla pääsee vastaamaan asiakastyytyväisyyskyselyihin sekä asiakkaat että omaiset. Verkkosivuilta löytyy myös kokonaisuudessaan tulokset viime vuoden asiakastyytyväisyyskyselyistä.

Linkki verkkosivulle: http://www.jyvaskyla.fi/ikaantyneet/asiakastyytyvaisyys



Lisätietoa: palveluohjaaja Anne Tauriainen, vanhuspalvelujen tietotuotanto, puh. 014 26 63780, palvelupäällikkö Anna-Liisa Heiskala, vanhuspalvelut, ympärivuorokautinen asuminen, p. 014 266 3825

Sanna Siniluhta

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2018 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje