Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Organisaatio » Konsernihallinto » Viestintä ja markkinointi » Internet » Internet: uutiset » Jyväskylän kaupungin sivut vertailun kärjessä

Jyväskylän kaupungin sivut vertailun kärjessä

Kaupunki osallistui syyskuun viimeisellä viikolla iTest Oy:n käyttäjätutkimukseen, jossa kysyttiin kävijöiden mielipiteitä kaikkiaan 27 Suomen kunnan sivuista. Tutkimus suoritettiin toisen kerran peräkkäisenä vuosina.

Vertailevassa tutkimuksessa Jyväskylä oli paras kaikista vertailuun osallistuneista käyttäjätyytyväisyysindeksillä (asteikko 1-5) 3,77 (viime vuonna 3.60) . Taakse jäivät mm. Oulu (3.67), Turku (3.58) ja Rovaniemi (3.55). Kouluarvosanalla arvosteltuna Jyväskylä sai arvosanan 8,17 kun vastaava arvosana viime vuonna suoritetussa tutkimuksessa oli 7,84.

Pistekeskiarvo laskettiin mm. seuraavien väitteiden todenmukaisuudesta (1= olen täysin erimieltä, 5= olen täysin samaa mieltä)

  • hyödyllinen 4,15 (kaikkien kuntien keskiarvo 3,85)
  • yleisesti ottaen helppo käyttää 4,04 (keskiarvo 3,85)
  • sivut toimivat ongelmitta 3,96 (keskiarvo 3,72)
  • säästää aikaa ja vaivaa 3,93 (keskiarvo 3,66)
  • pidän palvelusta 3,91 (keskiarvo 3,65)
  • sivustolla on helppo liikkua 3,88 (keskiarvo 3,66)
  • ajanmukainen 3,85 (keskiarvo 3,42)
  • monipuolinen tarjonta 3,73 (keskiarvo 3,37)
  • miellyttävä ulkoasu 3,68 (keskiarvo 3,43)
  • selkeä 3,64 (keskiarvo 3,51)
  • sivustolla oleva tieto on helppo löytää 3,43 (keskiarvo 3,31)
  • sivustolta löytyy tarpeeksi tietoa 3,43 (keskiarvo 3,09)
  • erottuu edukseen 3,36 (keskiarvo 3,09)

Eniten kävijöitä kiinnostivat ajankohtaiset asiat, kirjasto, vapaa-aika ja harrastus/liikunta-asiat sekä koulutus. Asuminen ja rakentaminen, kulttuuri sekä tapahtumakalenteri nousivat myös haluituimmiksi osa-alueiksi. 88,8% löysi hakemansa tiedon joko kkonaan tai osittain, 5,8% ei hakenutkaan mitän erikoista ja 5,4% ei löytänyt haluamaansa tietoa.

Kävijöiltä kysyttiin myös miten sivuja voisi parantaa - mm. jotkut halusivat että kaupungin eri yksiköiden sivut muistuttaisivat enemmän toisiaan, hakukonetta toivottiin parannettavan, yritys- ja kulttuuritietoa toivottiin löytyvän lisää samoin toivottiin lisättävän vuorovaikutteisia palveluita.

Jyväskylässä vastaajia oli 482, joista jyväskyläläisiä oli 68,3% (keskiarvo 46,6%). Vastaajista suurimman ikäryhmän (28,2%) muodostivat 26-35 -vuotiaat (keskiarvo 25,2%). Suurin osa (62,7%) vastaajista oli naisia (keskiarvo 57,8%). Taustaltaan suurimman ryhmän muodostivat opiskelijat (32,8%) (keskiarvo 20,2%). 15,8% vastaajista oli kunnan palveluksessa (keskiarvo 10,4%).

Mitä mieltä itse olet?

Voit kertoa mielipiteesi joko palautteen tai JyväskyläTori-keskusteluareenan kautta.

Lisätietoja:
Internet-tiedottaja
Mikael Ratschinskij
mikael.ratschinskij@jkl.fi
puh (014) 624 382

Alkuperäinen uutinen uutisarkistossa salasanan takana

Mikael Ratschinskij, Internet-tiedottaja
26.11.2002

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2017 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje